სილაბუსი XI კლასი


საგნის აკადემიური გეგმა – სილაბუსი
სკოლის დასახელება
ტიბაანის საჯარო სკოლა
სასწავლო წელი
2013-2014
საგნის დასახელება
ქართული ენა და ლიტერატურა
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
ელენე ნაცვლიშვილი
577 640 353
კლასი
XI
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
სრული სასწავლო წელი
სულ             სთ. (სემესტრში  –          ,  II სემესტრში –         )
წერა : I-4,  II-5.
სასწავლო საგნის სტატუსი
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული ძირითადი საგანი
სახელმძღვანელოს ავტორები
ნუგზარ მუზაშვილი, ნიკოლოზ ჩუბინიძე, ნინო შარაშიძე.

წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
ზეპირმეტყველება
XI.1. მოსწავლეს შეეძლება, წარმოადგინოს საჯარო მოხსენება (ზეპირი გამოსვლა) კონკრეტული მიზნით კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე.
XI.2. მოისმენს და კრიტიკულად შეაფასებს საჯარო გამოსვლებს
XI.3 მოსწავლე შეძლებს, ამოიცნოს და გამიყენოს საჯარო გამოსვლის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი საშუალებები.
XI.4. შეძლებს, გამოიყენოს ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიები საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს.
XI.5.მოსწავლეს შეეძლება, წაიკითხოს და გააანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის ტექსტები მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეების და პრობლემატიკის თვალსაზრისით.
XI.6. შეეძლება, გააანალიზოს, როგორ გამოიყენება მხატვრული/არამხატვრული ტექსტების ელემენტები მისი ინტერპრეტაციის დროს.
XI.7. მოსწავლეს შეეძლება, გააანალიზოს მხატვრული ნაწარმოების ენობრივი საშუალებები ფუნქციონირების თვალსაზრისით.
XI.8. მოსწავლეს შეეძლება, აირჩიოს და გამოიყენოს კითხვის ეფექტური სტრატეგიები.
XI.9. შეეძლება, დაწეროს მხატვრული ნაწარმოების ანალიზი.
XI.10. მოსწავლეს შეეძლება, დაწეროს სხვადასხვა სახის ესე.
XI.11. მოსწავლეს შეეძლება, დაწეროს რეცენზია წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.
XI.12. მოსწავლეს  შეეძლება, დაწეროს სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტები.
XI.13. შეეძლება, სხვადასხვა ტიპის ტექსტების შესაქმნელად ადეკვატურად გამოიყენოს სათანადო ენობრივ გრამატიკული  საშუალებები.
XI.14. მოსწავლეს შეეძლება, გამოიყენოს წერის სტრატეგიები ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.
შედეგების მიღწევა შესაძლებელია მოცემული შინაარსის საფუძველზე ინფორმაციის გაგება, ანალიზი და შეფასება
ლექსიკოლოგიური ასპექტები:  პროფესიული და დარგობრივი ლექსიკა; დიალექტიზმების, არქაიზმების, ნეოლოგიზმის გამოყენება.
გრამატიკული ასპექტები: დროში თანამიმდევრობისა (შემდეგ, მერე, მანამ ... სანამ, მას შემდეგ, რაც...) და სივრცული განლაგების გამომხატველი ზმნიზედები, სიტყვათშეხამებანი და სიტყვა–კავშირები; მიზედ–შედეგობრივი ურთიერთობის ამსახველი ენობრივ–გრამატიკული (ლექსიკური, მორფოლოგიური, სინტაქსური)  საშუალებანი;  მრავალმხრივი  ინტერპრეტაციის შესაძლებლობის გამომხატველი მოდალური სიტყვები, კავშირები და წინადადების წყობა, ეპიკური და სცენური თხრობისათვის დამახასიათებელი სინტაქსური კონსტრუქციები; მხატვრული ნაწარმოების სტილის განმასხვავებელი ფონოლოგიური (მეტაფორა, ევფემიზმი, მეტონომია)  სინტაქსური ფიგურები; თხრობითი, მსჯელობითი და აღწერითი ხასიათის ტექსტისთვის დამახასიათებელი სინტაქსური კონსტრუქციები და ამ კონსტრუქციების კავშირები, ზმნა–შემასმენლის დრო–კილოთა ფორმები, ჩართული სიტყვები და გამონათქვამები. ანაფორული ნაცვალსახელები და ზმნიზედები; სიტყვის ლექსიკური და სემანტიკური გამეორებები, სინონიმური და ანტონიმური ჩანაცვლებები;  ავტორისეული პოზიციის გამომხატველი დამხმარე ზმნების სტრუქტურა და ფუნქციები.
ენის კომუნიკაციის ასპექტები
            ზეპირი  მოხსენება (საჯარო გამოსვლა) მოხსენების მიზანი, მოხსენების დაგეგმვა და მომზადება; ძირითადი თვალსაზრისით, მისი ცოდნის დონე და ინტერესები, ზეპირი გამოსვლის ეფექტის გამაძლიერებელი სტრატეგიები.
ტექსტის ტიპები: სხვადასხვა ხასიათის რეცენზია, პირადი და ოფიციალური წერილები, ოქმი, საინფორმაციო ანგარიში.
მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა
            სწავლების ამ ეტაპზე შეირჩევა სხვადასხვა პერიოდის შედარებით რთული და მრავალფეროვანი ლიტერატურული მასალა, რათა მოსწავლემ შეძლოს სხვადასხვა პერიოდის ტექსტების ანალიზი და შედარება მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით. გააცნობიეროს, თუ რა თემები, იდეები და პრობლემებია დამახასიათებელი ამა თუ იმ ეპოქისათვის, რა გავლენას ახდენს კონკრეტული ეპოქა ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემების გადაჭრის გზებზე, რა ღირებულებებისა და ფასეულობების კონტექსტში უნდა განიხილებოდეს ეს პრობლემები. შერჩეული ტექსტები ჟანრობრივადაც მრავალფეროვანი უნდა იყოს: პოეზიის საუკეთესო ნიმუშებთან ერთად უნდა ისწავლებოდეს ეპიკური და დრამატული ჟანრის ნაწარმოებები, პუბლიცისტიკა, მემუარული და ავტობიოგრაფიული თხზულებები, ლიტერატურული ესეები, შესაძლებელია პოლიჟანრული ნაწარმოებების შეტანაც.
            ქართული ლიტერატურის ნიმუშებთან ერთად სასურველია უცხოური ლიტერატურის (როგორც პოეტური, ისე პროზაული ტექსტები) იმ ნიმუშის წარმოდგენაც, რომლებიც იმავე ეპოქაშია შექმნილი და ტიპოლოგიისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით ახლოს დგანან სწავლების ამ ეტაპისთვის შერჩეულ მხატვრულ ნაწარმოებებთან.
XI კლასი, კალენდალური გეგმა
ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
2013-2014 სასწავლო წელი
I სემესტრი

დასამუშავებელი საკითხი
საათების რაოდენობა
შესრულების დრო
1
საუბარი I
1
16,09
2
საუბარი II
1
17,09
3
რომანტიკოსთა თაობა
1
18,09

ალექსანდრე ჭავჭავაძე
1
19,09

„გოჩა“
1
23,09

ენა და ლიტერატურა


დასამუშავებელი საკითხი
საათების რაოდენობა
შესრულების დრო
1
ტექსტის ტიპები
1
24,09
2
მხატვრულ–გამომსახველობითი საშუალებები
1
25,09

შემაჯამებელი 1
1
26,09
3
ტექსტის ანალიზი. ვწეროთ სწორად
გრიგოლ ორბელიანი
„საღამო გამოსალმებისა“
„იარალის“
„თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში“
„პასუხი შვილთა“
1
1
1
1
1
1
27,09
30,09
01,10
02,10
03,10
04,10; 07,10
4
ტექსტების ტიპები
1
08,10
5
ტექსტის ანალიზი. ვწეროთ სწორად
ნიკოლოზ ბარათაშვილი
„ხმა იდუმალი“
„სულო ბოროტო“
„შემოღამება მთაწმინდაზედ“
„მერანი“
„რად ჰყვედრი კაცსა“
„ვპოვე ტაძარი“
1
1
1
1
1
1
1
1
10,10
11,10
15,10
16,10
17,10
18,10
21,10
22,10

ენა და ტექსტი


დასამუშავებელი საკითხი
საათების რაოდენობა
შესრულების დრო
1
ტექსტის ტიპები
1
23,10
2
მხატვრულ–გამომსახველობითი საშუალებები, ვწეროთ სწორად
შემაჯამებელი 2
1

2
24,10

25,10

II თავი. რეალისტები

დასამუშავებელი საკითხი
საათების რაოდენობა
შესრულების დრო
1
საუბარი I
1
28,10
2
საუბარი II
ილია ჭავჭავაძ
„პოეტი“
„მგზავრის წერილები“
„პასუხის პასუხი“
„ბედნიერი ერი“
„კაცია ადამიანი?!“
„ოთარაანთ ქვრივი“
განდეგილი“
1
1
1
4
1
1
10
4
2
29,10
30,10
31,10
01,11-06,11
7,11
8,11
11,11-25,11
28,11-30,12
04,12-05,12


ენა და ტექსტი

დასამუშავებელი საკითხი
საათების რაოდენობა
შესრულების დრო
1
ტექსტის ტიპები
1
6,12
2
მხატვრულ–გამომსახველობითი საშუალებები
1
9,12

3
ტექსტის ანალიზი. ვწერით სწორად
1
10,12

აკაკი წერეთელი
„პოეტი“
„ქებათა–ქება“
„ქართული პატრიოტობა“
შემაჯამებელი  4
„აღმართ–აღმართ“
„გამზრდელი“


II სემესტრი.
ალექსანდრე ყაზბეგი
„ხევისბერი გოჩა“
1
1
1
1

1
2

10

1 სთ
10
11,12
13,12
16,12-17,12
18,12
19,12
20,12
23,12-24,12



20.01
21.01-04.02

ენა და ტექსტი

დასამუშავებელი საკითხი
საათების რაოდენობა
შესრულების დრო
1
ტექსტის ტიპები
1
05.02
2
მხატვრულ–გამომსახველობითი საშუალებები
1
06.02
3
ტექსტის ანალიზი
1
07.02
4
ვწეროთ სწორად
1
10.02
5
მწერლის ენა
1
11.02
IIIთავი :   ვაჟა–ფშაველა – 4სთ     12.02-17.02

დასამუშავებელი საკითხი
საათების რაოდენობა
შესრულების დრო
1
„ალუდა ქეთელაური“
3
18-20.02
2
„სტუმარ–მასპინძელი“
5
21-28.02
3
„ გველის მჭამელი“
8
04.03-13.03
4
„ბახტრიონი“
8
14.03-25.03
5
„კრიტიკა ბ.იპ. ვართაგავასი“
3
26-28.03
6
„ღამე მთაში“
2
30.03-01.04
7
„რამ შემქმნა ადამიანად“
1
02.04

ენა და ტექსტი

დასამუშავებელი საკითხი
საათების რაოდენობა
შესრულების დრო
1
ტექსტის ტიპები
1
03.04
2
მხატვრულ გამომსახველობითი საშუალებები
1
04.04
3
ტექსტის ანალიზი
1
07.07
4
ვწეროთ სწორად
1
08.04
5
სტილისტური შეცდომები
1
10.04

დამოუკიდებელი სამუშაო
5
11.04-17.04

ანალიტიკური კომენტარები

18.04-03.04

ტექსტებზე მუშაობა
2
01.05-03.05

გამეორება

02.06-13.06

შემაჯამებელი 5

30.01

შემაჯამებელი 6

27.02

შემაჯამებელი 7

26.03

შემაჯამებელი 8

30.04

შემაჯამებელი 9

28.05






XI კლასი
I თავი. რომანტიკოსები
დასამუშავებელი საკითხები                     საათების რაოდენობა                     შესრულების დრო

1.      მცირე ექსკურსი
2.      საუბარი
3.      საუბარი (გაგრძელება) ---------------------                                                     17.09
4.      რომანტიკოსთა თაობა ----------------------                                                    18.09
5.      ალექსანდრე ჭავჭავაძე.ავტორის შესახებ
ცხოვრების ქრონიკა -------------------------                                                    19.09
            შემოქმედება: ა) „ვაჰ,დრონი,დრონი“  ----                                                      22.09
                                     ბ) „გოგჩა“ --------------------                                                      23.09
6.      ენა და ტექსტი -------------------------------                                                     24.09
I  ტექსტის ტიპები -რეზიუმე---------------                                                    26.09
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები
    პეიზაჟი, რეფრენი ------------------------                                                     01.10
III ტექსტის ანალიზი -----------------------                                                     02.10
      ვწეროთ სწორად -------------------------                                                    03.10
7.      გრიგოლ ორბელიანი. ავტორის შესახებ.
ცხოვრების ქრონიკა ------------------------                                                      06.10
შემოქმედება ა) „საღამო გამოსალმებისა“                                                       07.10
                        ბ) „იარალის“ -----------------                                                      08.10
                        გ) „თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში“                           09.10

ენა და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები - დღიური. ჩანაწერი,ესკიზი                                                         10.10
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
   ალუზია,რიტორიკული მიმართვა. რიტორიკული შეძახება.
   რიტორიკული შეკითხვა -------------------------------                                               13.10
III ტექსტის ანალიზი ------------------------------------- 2სთ.                                      15.10-16.10
8.      ნიკოლოზ ბარათაშვილი.ავტორის შესახებ
ცხოვრების ქრონიკა -------------------------------                                               17.10
შემოქმედება: ა)„ხმა იდუმალი“ ------------------                                               20.10
                         ბ) „სულო ბოროტო“ ---------------                                               21.10
                           გ) „სული ობოლი“ ---------------                                               22.10
                           დ) „შემოღამება მთაწმინდაზედ“ -                                          24.10-27.10
                           ე) „მერანი“ --------------------------- 2სთ                                  27.10-28.10
                           ვ) „ფიქრნი მტკვრის პირზედ“ ----                                           29.10
                           ზ) „რად ჰყვედრი კაცსა“ -----------                                           30.10
                            თ) „არ უკიჟინო, სატრფოო“ ------                                            31.10
                             ი) „ბედი ქართლისა“ -------------- 5სთ                                   03.11-07.11
ენ და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები - თხზულება ესე ----------------                                           10.11
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები
    ანაქრონიზმი, გრადაცია ---------------------------                                          11.11
III ტექსტის ანალიზი --------------------------------- 2სთ                                  12.11-13.11
II თავი.
თერგდალეულები
1.      საუბარი ------------------------------------------------ 1სთ                                  14.11
2.      საუბარი (გაგრძელება) ------------------------------- 1სთ                                  17.11
9.       ილია ჭავჭავაძე. ავტორის შესახებ.
ცხოვრების ქრონიკა ---------------------------------- 2სთ                                  18.11-19.11
შემოქმედება: ა)მცირე ექსკურსი. „პოეტი“ --------- 1სთ                                 21.11
                          ბ) „მგზავრის წერილები“ ------------ 5სთ                                24.11-28.11
                          გ) „ჩემო კალამო“ ---------------------- 1სთ                                01.12
                          დ) „ბედნიერი ერი“ ------------------- 1სთ                                02.12
                          ე) „კაცია ადამიანი?!“ ------------------ 10სთ                             03.12-16.12
                          ვ) „რა გითხრათ?რით გაგახაროთ?“ – 1 სთ                              17.12
                          ზ)„ოთარაანთ ქვრივი“ ----------------- 8სთ                              18.12-29.12
                           თ) „განდეგილი“ ------------------------ 3სთ                              15.01.15-20.01.15
ენა და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები: კრიტიკული წერილი ------------- 1სთ                              21.01
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
    ტექსტი, ქვეტექსტი, იდეურ-ემოციური შეფასება,
    ირონია, იუმორი, სატირა, სარკაზმი ---------------- 4სთ                             22.01-27.01
III ტექსტის ანალიზი ------------------------------------ 1 სთ                             28.01
10.  აკაკი წერეთელი. ავტორის შესახებ, ცხოვრების ქრონიკა - 2სთ                    29.01-31.01
შემოქმედება: ა) „პოეტი“ --------------------------------- 1სთ                             02.02
                          ბ) „განთიადი“ ----------------------------  1სთ                            03.02
                          გ) „გამზდელი“ ---------------------------- 3სთ                            06.02-09.02
                          დ) „სულიკო“ ------------------------------ 1სთ                            04.02
                          ე) „ქართuლი პატრიოტობა“ -------------- 1სთ                          05.02
                          ვ)აკაკი და ილია --------------------------- 1სთ                           10.02


ენა და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები -საჯარო მოხსენება ------------------------ 1 სთ                              11.02                   
II მხატვრულ-გამომსახველი საშუალებები: ალეგორია,
   მხატვრული ნაწარმოების კომპოზიცია -------------------- 3 სთ                                12.02-16.02
III ტექსტის ანალიზი -------------------------------------------- 1 სთ                               17.02
III თავი
11.  ვაჟა-ფშაველა. ავტორის შესახებ. ცხოვრების ქრონიკა - 2სთ                            18.02-19.02
ვაჟა ფშაველას ენა ---------------------------------------- 1სთ                                 23.02
ა) „ალუდა ქეთელაური“ --------------------------------- 1სთ                                 23.02
ბ) „სტუმარ-მასპინძელი“ --------------------------------- 3სთ                                24.02-26.02
გ) „გველის მჭამელი“ ------------------------------------- 4სთ                                 06.03-11.03
დ) „ბახტრიონი“ ------------------------------------------- 6სთ                                12.03-19.03
ე) „კაი ყმა“ -------------------------------------------------- 1სთ                                20.03
ვ) „ჩემი ვედრება„ ------------------------------------------ 1სთ                                23.03
ზ) „ღამე მთაში“ -------------------------------------------- 1სთ                                25.03
ენა და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები:პუბლიცისტური წერილი ----------- 1სთ                               26.03
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
    ლირიკული გადახვევა. დიალექტიზმები ------------ 4სთ                                27.03-31.03
III ტექსტის ანალიზი --------------------------------------- 5სთ                              01.04-06.04
აკაკი ბაქრაძე - მეცხრამეტე საუკუნე (ფრაგმენტი) ----- 3 სთ                              07.04-14.04
12.  ალექსანდრე ყაზბეგი. „ხევისბერი გოჩა“ ----------------- 12 სთ                           15.04-01.05

ენა და ტექსტი
I  ტექსტის ტიპები
1)      საჯარო მოხსენება --------------------------------------- 2სთ                              4-5.05
2)      მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები-ალეგორია - 3სთ                 6-7-8.05
მხატვრული ნაწარმოების კომპოზიცია ------------------ 2სთ                                11-13.05
3)      ტექსტის ანალიზი --------------------------------------- 2სთ                                14-15.05
4)      ვწეროთ სწორად ----------------------------------------- 2სთ                                18-19.05
5)      მწერლის ენა ---------------------------------------------- 2სთ                                20-22.05
გამეორება - 27.05-დან

შემაჯამებლები:
I სემესტრი - 25.09, 23.10, 20.11, 23.12
II სემესრტი - 30.01, 20.02, 24.03, 27.04, 25.05

Комментариев нет:

Отправить комментарий