სილაბუსი X კლასი

X კლასი
კალენდალური გეგმა
ქართულ ენასა და ლიტერატურაში

შესავალი
დასამუშავებელი საკითხები                     საათების რაოდენობა                     შესრულების დრო                 
საუბარი I  ---------------------------------------- 1სთ                                              15.09
1.      რევაზ სირაძე  Sუასაუკუნეობრივი                                                                                                                     მოძღვრება ადამიანზე------------------------ 2 სთ                                           16-17.09
2.      ენა და ტექსტი ----------------------------------- 1 სთ                                           18.09
3.      ძველი ქართული ენის რამდენიმე თავისებურება - 1სთ.                                 22.09
4.      ტექსტის აღქმა ----------------------------------- 1სთ.                                            23.09
5.      საუბარი ------------------------------------------ 1სთ.                                             24.09
6.      იაკობ ხუცესი „წამებაი წმიდისა შუშანიკისა
დედოფლისაი“----------------------------------- 1 სთ.                                           25.09
            ა) ავტორის შესახებ. ისტორიული ფონი ----- 1 სთ.                                            26.09
            ბ) ტექსტის შესწავლა ---------------------------- 5სთ.                                           29.09-06.10
            გ) პარალელები.დეტალების ხელოვნება.
            ანალიტიკური კომენტარი --------------------- 1 სთ.                                             07.10
7.      საუბარი ------------------------------------------- 1 სთ.                                            09.10
8.      ანალიტიკური კომენტარი.ინტერპრეტაცია -- 1სთ.                                             10.10
9.      პერსონაჟები,ეპიზოდები------------------------ 1სთ.                                             13.10
ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები

1.      პერიფრაზი, რეფერატი,ენის საუნჯე ---------- 1სთ.                                             15.10
ენის საუნჯე
1.      მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
ეპითეტი,მხატვრული შედარება --------------- 1 სთ.                                            16.10
2.      ლექსიკა ------------------------------------------- 1სთ.                                              17.10
საუბარი ------------------------------------------- 1 სთ.                                              20.10
1.      იოანე საბანის ძე - „წამებაი წმიდისა და ნეტარისა
მოწამისა  ქრისტეისისა ჰაბოისი“ -------------- 4სთ.                                               21.10-24.10
ა) ავტორის შესახებ. დაწერის თარიღი და ნაწარმოების
სტრუქტურა. ისტორიული ფონი --------------- 1 სთ.                                             27.10
ბ) ტექსტის შესწავლა ----------------------------- 5სთ.                                               28.10-4.11
2.      ტექსტი და მკითხველი:
ა) დეტალების ხელოვნება,ანალიტიკური
კომენტარი ---------------------------------------- 1სთ.                                                12.11
ბ) ჰაგიოგრაფია და ისტორია, პარალელები -- 1სთ                                                 13.11
ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები
1.      თხრობა, მსჯელობა ------------------------------ 1სთ.                                                 14.11
2.      მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
ა)რიტორიკული მიმართვა ---------------------- 1სთ                                                  17.11
ბ) შედარება --------------------------------------- 1სთ                                                   18.11
3.      ლექსიკა ------------------------------------------- 1სთ                                                    19.11
საუბარი ------------------------------------------- 1სთ                                                    21.11
4.      გიორგი მერჩულე - „გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება“
ა) ავტორის შესახებ.დაწერის თარიღი.
 ისტორიული ფონი ------------------------------ 1სთ                                                    24.11
ბ) ტექსტის შესწავლა ---------------------------- 8სთ.                                                    24.11-03.12
გ) ანალიტიკური კომენტარი,გრიგოლ ხანძთელის
 მოღვაწეობის საიდუმლო საუბარი.
სასიყვარულო ეპიზოდები --------------------- 1 სთ                                                     04.12
დ) ტექსტი და მკითხველი --------------------- 1სთ                                                       05.12
ე) ვახტანგ ჭელიძე- აშოტისა და მისი საყვარლის
 ტრაგიკული ისტორია ------------------------- 1სთ                                                        08.12

ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები
            ა) აღწერა, ესეს სტრუქტურა.აბზაცის სტრუქტურა - 2სთ                                            09.12-10.12
            ბ) ენის საუნჯე. მხატვრულ-გამომსახველობითი
საშუალებები. მეტაფორა. დაპირისპირება --- 1 სთ.                                                   11.12
გ) ლექსიკა ---------------------------------------- 1სთ                                                     12.12
     საუბარი ---------------------------------------- 2სთ                                                     15.12-16.12
1.      შოთა რუსთაველი „ვეფხისტყაოსანი“
ა) ავტორის შესახებ. დაწერის თარიღი.
ისტორიული ფონი. რუსთაველის რელიგია და
მსოფლმხედველობა, ტექსტის ისტორია --- 2სთ.                                                  17.12-18.12
ბ) ტექსტის შესწავლა -------------------------- 23 სთ.                                               19.12-10.02.15
2.      ანალიტიკური კომენტარი,ინტერპრეტაცია - 1სთ                                                  11.02.2015
საუბარი ------------------------------------------ 1სთ                                                   12.02.15
ანალიტიკური კომენტარი --------------------- 1სთ                                                   13.02
ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები
            ა) რას ნიშნავს პრეზენტაცია. პრეზენტაციის ოპტიმალური
დრო, რას ნიშნავს რეგლამენტი? აუცილებელია
თუ არა მისი დაცვა? --------------------------------- 1 სთ                                                  16.02
ბ) რა დანიშნულება აქვს თვალსაჩინოებას? ------ 1სთ                                                   17.02
გ) როდის გადავიდეთ მოხსენების პრობლემატიკაზე
და ძირითად იდეაზე? ------------------------------- 1სთ                                                   18.02.15
დ) დავწეროთ რეცენზია. ოსტატობის გაკვეთილები - 1სთ                                           19.02
ენის საუნჯე
მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები -- 1სთ                                                    20.02
„ვეფხისტყაოსნის“ რითმა და რიტმი
ალიტერაცია. ჰიპერბოლა. მაჯამა ------------------ 1სთ                                                   23.02
საუბარი ------------------------------------------------ 2 სთ                                                  25.02-26.02
3.      სულხან-საბა ორბელიანი. „სიბრძნე სიცრუისა“
ა) ავტორის შესახებ ------------------------------- 1სთ                                                   27.02
ბ) სათაურის შესახებ. „სიბრძნე სიცრუისას“
 მხატვრული ფორმა ------------------------------ 1სთ                                                   02.03
გ) ტექსტის შესწავლა ----------------------------- 12 სთ                                                04.03-19.03
ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები
ა) თეზისი.  კომენტარი --------------------------- 1სთ                                                  23.03
ენის საუნჯე
ა) მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები
გაპიროვნება. ალეგორია ------------------------- 1სთ                                                   25.03
საუბარი -------------------------------------------- 1სთ                                                   26.03
4.      დავით გურამიშვილი - „დავითიანი“
ა) ავტორის შესახებ. ცხოვრების ქრონიკა ----- 1სთ                                                    27.03
ბ) ტექსტის შესწავლა ----------------------------- 14სთ                                                 28.03-22.04
ენა და ტექსტი, წერის სტრატეგიები ----------- 1სთ                                                    24.04
საკონferencio    ------------------------------- 1სთ                                                   27.04
ენის საუნჯე
მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
ბარბარიზმი. დიალექტიზმი -------------------- 3 სთ                                                   30.04
განმეორება -----------------------------------------                                                           01.05-12.06
საკონტროლო წერები
               სემესტრი                                                                                     II  სემესტრი

                                    03.10, 31.10, 20.11,22.12                                                        29.01, 24.02, 20.03, 23.04,28.05













X კლასი

კალენდალური გეგმა(2014-2015)
ქართულ ენასა და ლიტერატურაში

შესავალი
დასამუშავებელი საკითხები                     საათების რაოდენობა                     შესრულების დრო                 
საუბარი I  ---------------------------------------- 1სთ                                              15.09
1.      რევაზ სირაძე  Sუასაუკუნეობრივი                                                                                                                     მოძღვრება ადამიანზე------------------------ 2 სთ                                           16-17.09
2.      ენა და ტექსტი ----------------------------------- 1 სთ                                           18.09
3.      ძველი ქართული ენის რამდენიმე თავისებურება - 1სთ.                                 22.09
4.      ტექსტის აღქმა ----------------------------------- 1სთ.                                            23.09
5.      საუბარი ------------------------------------------ 1სთ.                                             24.09
6.      იაკობ ხუცესი „წამებაი წმიდისა შუშანიკისა
დედოფლისაი“----------------------------------- 1 სთ.                                           25.09
            ა) ავტორის შესახებ. ისტორიული ფონი ----- 1 სთ.                                            26.09
            ბ) ტექსტის შესწავლა ---------------------------- 5სთ.                                           29.09-06.10
            გ) პარალელები.დეტალების ხელოვნება.
            ანალიტიკური კომენტარი --------------------- 1 სთ.                                             07.10
7.      საუბარი ------------------------------------------- 1 სთ.                                            09.10
8.      ანალიტიკური კომენტარი.ინტერპრეტაცია -- 1სთ.                                             10.10
9.      პერსონაჟები,ეპიზოდები------------------------ 1სთ.                                             13.10
ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები

1.      პერიფრაზი, რეფერატი,ენის საუნჯე ---------- 1სთ.                                             15.10
ენის საუნჯე
1.      მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
ეპითეტი,მხატვრული შედარება --------------- 1 სთ.                                            16.10
2.      ლექსიკა ------------------------------------------- 1სთ.                                              17.10
საუბარი ------------------------------------------- 1 სთ.                                              20.10
1.      იოანე საბანის ძე - „წამებაი წმიდისა და ნეტარისა
მოწამისა  ქრისტეისისა ჰაბოისი“ -------------- 4სთ.                                               21.10-24.10
ა) ავტორის შესახებ. დაწერის თარიღი და ნაწარმოების
სტრუქტურა. ისტორიული ფონი --------------- 1 სთ.                                             27.10
ბ) ტექსტის შესწავლა ----------------------------- 5სთ.                                               28.10-4.11
2.      ტექსტი და მკითხველი:
ა) დეტალების ხელოვნება,ანალიტიკური
კომენტარი ---------------------------------------- 1სთ.                                                12.11
ბ) ჰაგიოგრაფია და ისტორია, პარალელები -- 1სთ                                                 13.11
ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები
1.      თხრობა, მსჯელობა ------------------------------ 1სთ.                                                 14.11
2.      მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
ა)რიტორიკული მიმართვა ---------------------- 1სთ                                                  17.11
ბ) შედარება --------------------------------------- 1სთ                                                   18.11
3.      ლექსიკა ------------------------------------------- 1სთ                                                    19.11
საუბარი ------------------------------------------- 1სთ                                                    21.11
4.      გიორგი მერჩულე - „გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება“
ა) ავტორის შესახებ.დაწერის თარიღი.
 ისტორიული ფონი ------------------------------ 1სთ                                                    24.11
ბ) ტექსტის შესწავლა ---------------------------- 8სთ.                                                    24.11-03.12
გ) ანალიტიკური კომენტარი,გრიგოლ ხანძთელის
 მოღვაწეობის საიდუმლო საუბარი.
სასიყვარულო ეპიზოდები --------------------- 1 სთ                                                     04.12
დ) ტექსტი და მკითხველი --------------------- 1სთ                                                       05.12
ე) ვახტანგ ჭელიძე- აშოტისა და მისი საყვარლის
 ტრაგიკული ისტორია ------------------------- 1სთ                                                        08.12

ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები
            ა) აღწერა, ესეს სტრუქტურა.აბზაცის სტრუქტურა - 2სთ                                            09.12-10.12
            ბ) ენის საუნჯე. მხატვრულ-გამომსახველობითი
საშუალებები. მეტაფორა. დაპირისპირება --- 1 სთ.                                                   11.12
გ) ლექსიკა ---------------------------------------- 1სთ                                                     12.12
     საუბარი ---------------------------------------- 2სთ                                                     15.12-16.12
1.      შოთა რუსთაველი „ვეფხისტყაოსანი“
ა) ავტორის შესახებ. დაწერის თარიღი.
ისტორიული ფონი. რუსთაველის რელიგია და
მსოფლმხედველობა, ტექსტის ისტორია --- 2სთ.                                                  17.12-18.12
ბ) ტექსტის შესწავლა -------------------------- 23 სთ.                                               19.12-10.02.15
2.      ანალიტიკური კომენტარი,ინტერპრეტაცია - 1სთ                                                  11.02.2015
საუბარი ------------------------------------------ 1სთ                                                   12.02.15
ანალიტიკური კომენტარი --------------------- 1სთ                                                   13.02
ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები
            ა) რას ნიშნავს პრეზენტაცია. პრეზენტაციის ოპტიმალური
დრო, რას ნიშნავს რეგლამენტი? აუცილებელია
თუ არა მისი დაცვა? --------------------------------- 1 სთ                                                  16.02
ბ) რა დანიშნულება აქვს თვალსაჩინოებას? ------ 1სთ                                                   17.02
გ) როდის გადავიდეთ მოხსენების პრობლემატიკაზე
და ძირითად იდეაზე? ------------------------------- 1სთ                                                   18.02.15
დ) დავწეროთ რეცენზია. ოსტატობის გაკვეთილები - 1სთ                                           19.02
ენის საუნჯე
მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები -- 1სთ                                                    20.02
„ვეფხისტყაოსნის“ რითმა და რიტმი
ალიტერაცია. ჰიპერბოლა. მაჯამა ------------------ 1სთ                                                   23.02
საუბარი ------------------------------------------------ 2 სთ                                                  25.02-26.02
3.      სულხან-საბა ორბელიანი. „სიბრძნე სიცრუისა“
ა) ავტორის შესახებ ------------------------------- 1სთ                                                   27.02
ბ) სათაურის შესახებ. „სიბრძნე სიცრუისას“
 მხატვრული ფორმა ------------------------------ 1სთ                                                   02.03
გ) ტექსტის შესწავლა ----------------------------- 12 სთ                                                04.03-19.03
ენა და ტექსტი. წერის სტრატეგიები
ა) თეზისი.  კომენტარი --------------------------- 1სთ                                                  23.03
ენის საუნჯე
ა) მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები
გაპიროვნება. ალეგორია ------------------------- 1სთ                                                   25.03
საუბარი -------------------------------------------- 1სთ                                                   26.03
4.      დავით გურამიშვილი - „დავითიანი“
ა) ავტორის შესახებ. ცხოვრების ქრონიკა ----- 1სთ                                                    27.03
ბ) ტექსტის შესწავლა ----------------------------- 14სთ                                                 28.03-22.04
ენა და ტექსტი, წერის სტრატეგიები ----------- 1სთ                                                    24.04
საკონferencio    ------------------------------- 1სთ                                                   27.04
ენის საუნჯე
მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
ბარბარიზმი. დიალექტიზმი -------------------- 3 სთ                                                   30.04
განმეორება -----------------------------------------                                                           01.05-12.06
საკონტროლო წერები
               I  სემესტრი                                                                                     II  სემესტრი
                                    03.10, 31.10, 20.11,22.12                                                        29.01, 24.02, 20.03, 23.04,28.05
XI კლასი
I თავი. რომანტიკოსები
დასამუშავებელი საკითხები                     საათების რაოდენობა                     შესრულების დრო

1.      მცირე ექსკურსი
2.      საუბარი
3.      საუბარი (გაგრძელება) ---------------------                                                     17.09
4.      რომანტიკოსთა თაობა ----------------------                                                    18.09
5.      ალექსანდრე ჭავჭავაძე.ავტორის შესახებ
ცხოვრების ქრონიკა -------------------------                                                    19.09
            შემოქმედება: ა) „ვაჰ,დრონი,დრონი“  ----                                                      22.09
                                     ბ) „გოგჩა“ --------------------                                                      23.09
6.      ენა და ტექსტი -------------------------------                                                     24.09
I  ტექსტის ტიპები -რეზიუმე---------------                                                    26.09
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები
    პეიზაჟი, რეფრენი ------------------------                                                     01.10
III ტექსტის ანალიზი -----------------------                                                     02.10
      ვწეროთ სწორად -------------------------                                                    03.10
7.      გრიგოლ ორბელიანი. ავტორის შესახებ.
ცხოვრების ქრონიკა ------------------------                                                      06.10
შემოქმედება ა) „საღამო გამოსალმებისა“                                                       07.10
                        ბ) „იარალის“ -----------------                                                      08.10
                        გ) „თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში“                           09.10

ენა და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები - დღიური. ჩანაწერი,ესკიზი                                                         10.10
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
   ალუზია,რიტორიკული მიმართვა. რიტორიკული შეძახება.
   რიტორიკული შეკითხვა -------------------------------                                               13.10
III ტექსტის ანალიზი ------------------------------------- 2სთ.                                      15.10-16.10
8.      ნიკოლოზ ბარათაშვილი.ავტორის შესახებ
ცხოვრების ქრონიკა -------------------------------                                               17.10
შემოქმედება: ა)„ხმა იდუმალი“ ------------------                                               20.10
                         ბ) „სულო ბოროტო“ ---------------                                               21.10
                           გ) „სული ობოლი“ ---------------                                               22.10
                           დ) „შემოღამება მთაწმინდაზედ“ -                                          24.10-27.10
                           ე) „მერანი“ --------------------------- 2სთ                                  27.10-28.10
                           ვ) „ფიქრნი მტკვრის პირზედ“ ----                                           29.10
                           ზ) „რად ჰყვედრი კაცსა“ -----------                                           30.10
                            თ) „არ უკიჟინო, სატრფოო“ ------                                            31.10
                             ი) „ბედი ქართლისა“ -------------- 5სთ                                   03.11-07.11
ენ და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები - თხზულება ესე ----------------                                           10.11
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები
    ანაქრონიზმი, გრადაცია ---------------------------                                          11.11
III ტექსტის ანალიზი --------------------------------- 2სთ                                  12.11-13.11
II თავი.
თერგდალეულები
1.      საუბარი ------------------------------------------------ 1სთ                                  14.11
2.      საუბარი (გაგრძელება) ------------------------------- 1სთ                                  17.11
9.       ილია ჭავჭავაძე. ავტორის შესახებ.
ცხოვრების ქრონიკა ---------------------------------- 2სთ                                  18.11-19.11
შემოქმედება: ა)მცირე ექსკურსი. „პოეტი“ --------- 1სთ                                 21.11
                          ბ) „მგზავრის წერილები“ ------------ 5სთ                                24.11-28.11
                          გ) „ჩემო კალამო“ ---------------------- 1სთ                                01.12
                          დ) „ბედნიერი ერი“ ------------------- 1სთ                                02.12
                          ე) „კაცია ადამიანი?!“ ------------------ 10სთ                             03.12-16.12
                          ვ) „რა გითხრათ?რით გაგახაროთ?“ – 1 სთ                              17.12
                          ზ)„ოთარაანთ ქვრივი“ ----------------- 8სთ                              18.12-29.12
                           თ) „განდეგილი“ ------------------------ 3სთ                              15.01.15-20.01.15
ენა და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები: კრიტიკული წერილი ------------- 1სთ                              21.01
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
    ტექსტი, ქვეტექსტი, იდეურ-ემოციური შეფასება,
    ირონია, იუმორი, სატირა, სარკაზმი ---------------- 4სთ                             22.01-27.01
III ტექსტის ანალიზი ------------------------------------ 1 სთ                             28.01
10.  აკაკი წერეთელი. ავტორის შესახებ, ცხოვრების ქრონიკა - 2სთ                    29.01-31.01
შემოქმედება: ა) „პოეტი“ --------------------------------- 1სთ                             02.02
                          ბ) „განთიადი“ ----------------------------  1სთ                            03.02
                          გ) „გამზდელი“ ---------------------------- 3სთ                            06.02-09.02
                          დ) „სულიკო“ ------------------------------ 1სთ                            04.02
                          ე) „ქართuლი პატრიოტობა“ -------------- 1სთ                          05.02
                          ვ)აკაკი და ილია --------------------------- 1სთ                           10.02


ენა და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები -საჯარო მოხსენება ------------------------ 1 სთ                              11.02                    
II მხატვრულ-გამომსახველი საშუალებები: ალეგორია,
   მხატვრული ნაწარმოების კომპოზიცია -------------------- 3 სთ                                12.02-16.02
III ტექსტის ანალიზი -------------------------------------------- 1 სთ                               17.02
III თავი
11.  ვაჟა-ფშაველა. ავტორის შესახებ. ცხოვრების ქრონიკა - 2სთ                            18.02-19.02
ვაჟა ფშაველას ენა ---------------------------------------- 1სთ                                 23.02
ა) „ალუდა ქეთელაური“ --------------------------------- 1სთ                                 23.02
ბ) „სტუმარ-მასპინძელი“ --------------------------------- 3სთ                                24.02-26.02
გ) „გველის მჭამელი“ ------------------------------------- 4სთ                                 06.03-11.03
დ) „ბახტრიონი“ ------------------------------------------- 6სთ                                12.03-19.03
ე) „კაი ყმა“ -------------------------------------------------- 1სთ                                20.03
ვ) „ჩემი ვედრება„ ------------------------------------------ 1სთ                                23.03
ზ) „ღამე მთაში“ -------------------------------------------- 1სთ                                25.03
ენა და ტექსტი
I ტექსტის ტიპები:პუბლიცისტური წერილი ----------- 1სთ                               26.03
II მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები:
    ლირიკული გადახვევა. დიალექტიზმები ------------ 4სთ                                27.03-31.03
III ტექსტის ანალიზი --------------------------------------- 5სთ                              01.04-06.04
აკაკი ბაქრაძე - მეცხრამეტე საუკუნე (ფრაგმენტი) ----- 3 სთ                              07.04-14.04
12.  ალექსანდრე ყაზბეგი. „ხევისბერი გოჩა“ ----------------- 12 სთ                           15.04-01.05

ენა და ტექსტი
I  ტექსტის ტიპები
1)      საჯარო მოხსენება --------------------------------------- 2სთ                              4-5.05
2)      მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები-ალეგორია - 3სთ                 6-7-8.05
მხატვრული ნაწარმოების კომპოზიცია ------------------ 2სთ                                11-13.05
3)      ტექსტის ანალიზი --------------------------------------- 2სთ                                14-15.05
4)      ვწეროთ სწორად ----------------------------------------- 2სთ                                18-19.05
5)      მწერლის ენა ---------------------------------------------- 2სთ                                20-22.05
გამეორება - 27.05-დან

შემაჯამებლები:
I სემესტრი - 25.09, 23.10, 20.11, 23.12
II სემესრტი - 30.01, 20.02, 24.03, 27.04, 25.05
 




Комментариев нет:

Отправить комментарий